PASAR PERCUMA 4.0

selfiecamera_2016-12-10-11-04-23-662-1.jpg

Pasar percuma 4.0 merupakan suatu program anjuran Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan yang melibatkan mahasiswa seluruh UKM Bangi. Program ini bertujuan untuk meraikan anak-anak yatim dan mengagihkan barang percuma hasil kutipan kepada penduduk setempat. Dalam program ini, saya dilantik sebagai Pengarah Pemasaran yang ditugaskan untuk mencari dana bagi program ini. Ia adalah suatu pengalaman yang berguna kepada saya kerana saya dapat meningkatkan kemahiran insaniah dalam diri saya.

Kembali kepada skop kerja yang diberikan, saya diminta untuk memohon bantuan dana dari Pusat Islam UKM dan Unit Zakat UKM. Nasib tidak menyebelahi saya apabila dana yang dipohon tidak diluluskan oleh Unit Zakat tetapi Pusat Islam memberikan dana sebanyak RM200.

Masa terlalu suntuk untuk mencari dana melalui jualan dan sebagainya. Alhamdulilah ada insan yang bermurah hati untuk menyumbang sebanyak RM200 dan sejumlah 70 bungkus roti diberi secara percuma. Ia merupakan program pertama yang saya sertai dan diberi kepercayaan sepenuhnya oleh Ketua Program untuk saya uruskan bahagian penting iaitu mencari dana. Syukur ke hadrat ilahi, program berjalan dengan lancar dan duit yang kami terima dapat menampung keseluruhan perbelanjaan program.

Letakkan segala niat hanya untuk Allah s.w.t dan selalu berdoa agar dipermudahkan urusan kita.

Leave a Reply

